• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Met zo’n 40 trekker/oplegger combinaties voert Thomas Boers dagelijks transporten uit van en naar het Verenigd Koninkrijk. Om de ruim 350 klanten nog beter te informeren over de status van hun bestelling, wisselde de transporteur het voormalige TMS in voor dat van MendriX.

Voor zowel hun Nederlandse als hun Engelse vestiging zullen zij van het MendriX TMS gebruik gaan maken. John Wubben, directeur bij Thomas Boers, ging op zoek naar een nieuw, eigentijds Transport Management Systeem (TMS), omdat het huidige niet meer voldeed. “We willen aansluiten bij de eisen die vandaag de dag gesteld worden door klanten. Als je een pakketje van de grotere retailers bestelt, weet je doorgaans precies waar het pakket uithangt. Datzelfde willen wij voor leveringen van Thomas Boers.” Over het huidige TMS was John Wubben niet ontevreden: “Maar het was te ingewikkeld om met deze partij voor elkaar te krijgen wat we met MendriX wel kunnen doen.”

De directeur geeft aan alle vertrouwen te hebben in de samenwerking met MendriX. Met name de overzichtelijke planning, en de uitgebreide mogelijkheden in het kaartmateriaal vindt hij belangrijk in MendriX TMS. Thomas Boers zal daarbij gebruik gaan maken van de Engelstalige versie van MendriX.

Het transportbedrijf uit Hoek van Holland vervoert volgens John Wubben alles wat je kunt verzinnen. “Behalve vers”, zegt John Wubben. “Je kunt het niet verzinnen of wij vervoeren het. Ook on-verpakte goederen en rare maten. Als het maar in de trailer past. Het is een heel divers en gemêleerd gezelschap aan materialen.” 45 jaar geleden begon Thomas Boers voor een klant met transport richting Engeland. In Engeland sloeg het bedrijf de handen in een met een import- en exportfirma. “Uiteindelijk zijn we gefuseerd en uitgegroeid tot het bedrijf dat we nu zijn.

Tijdwinst

Voor de groeiende transporteur vormt Brexit een uitdaging. “Niemand weet nog precies wat de eisen gaan worden. Met MendriX zullen we uiteindelijk ook koppelingen moeten gaan maken met externe partijen in de vorm van douane agenten of portbases,om de administratieve druk te verlichten. De eerste uitdaging voor ons is nu de livedatum in april. Vervolgens willen we de chauffeurs op termijn met de app MendriX Mobile laten werken. Zo willen we de processen compleet integreren.”

Een van de eerste doelen die John Wubben met MendriX TMS wil bereiken is het correct informeren van klanten, zonder tussenkomst van planners of ander kantoor personeel. “Momenteel zijn we hier ’s ochtends het eerste anderhalf uur bezig met het beantwoorden van vragen over zendingen. Als je dat kunt tackelen door goede, tijdige informatie richting de klant, dan neemt dat veel werk weg bij de planners. Thomas Boers heeft momenteel twee planners op de planning zitten in Engeland, en twee in Nederland.
“Als MendriX eenmaal goed is ingericht, zullen we veel tijdwinst boeken. Nu hebben we overal een apart Excel document voor. Van het overzicht van de trailers, rijbewijzen tot gegevens van de chauffeurs. Dan wordt er ook nog wel eens een Excel document vergeten. In MendriX kunnen we verschillende aspecten van het logistieke proces automatiseren, en krijgen we automatische meldingen over keuringen. Zo hebben we met MendriX echt een totaalpakket in huis, wat ons zeker zal ontzorgen.”

Download MendriX Brochures

Meer weten over MendriX? Vul je naam + email in en download direct onze brochures.

Dank je wel! Je kan nu de brochures downloaden