Situatieschets

“Toen de blackbox van mijn oude leverancier crashte, wist ik dat het tijd was voor vernieuwing”, verklaart Paul Dalm, directeur. Het TMS was verouderd en voldeed niet meer aan de moderne tijden. Er moest een nieuw systeem komen dat volledig integreerde met mobiele oplossingen en directe communicatie.

Overzichtelijkheid, flexibele managementrappor-tages en een goede urenregistratie waren vereisten. En dit alles bij één betrouwbare partner.

Verloop traject

Allereerst is op kantoor de TMS software vervangen door MendriX. Hiermee ontstond er direct overzicht en konden de eerste goede managementrapportages worden gemaakt. Vervolgens zijn in alle voertuigen PDA’s ingebouwd met hierop MendriX Mobile, gekoppeld aan de boordcomputer.

“De implementatie van MendriX is eigenlijk vlekkeloos verlopen. Er was al ervaring met automatisering en doordat het programma goed aansluit bij de praktijk is het gelijk voor iedereen logisch in gebruik. Nieuwe medewerkers snappen het direct en na slechts één dag weten ze er al volledig mee te werken”, vertelt Paul Dalm. “Ook de chauffeurs snappen MendriX Mobile vrijwel direct. In het chauffeurshandboek hebben we een korte uitleg toegevoegd en hieraan heeft iedereen ruim voldoende. Het geheel vormt echt een vooruitgang in professionaliteit van ons bedrijf. De orders worden door de chauffeurs afgemeld en mijn klant krijgt hier direct een melding van. Door MendriX is dit mogelijk geworden en hiermee hebben we meerdere grote klanten kunnen binnenhalen.”

Keuze MendriX

Tijdens de oriënterende fase zijn verschillende oplossingen de revue gepasseerd. Er zijn meerdere programma’s getest en uiteindelijk gaf de totale integratie met de mobiele oplossingen van MendriX de doorslag.

“Het feit dat wij geen gigantische investering moesten doen en dat de software gehuurd wordt, voelt ook veel prettiger’, aldus Paul. ‘Door het huren hebben we nooit gezeur met updates en we krijgen hierbij waar voor ons geld. Ook de ondersteuning is echt een toegevoegde waarde, deze is gewoon perfect”.

DKS Logistics is een allround logistieke partner, gevestigd in Apeldoorn. Sinds 1994 vertalen ze de wensen van de klant in een oplossing op maat. Ze leveren dedicated transport waarbij service op een hoog niveau moet liggen.