MendriX loopt voorop in de traceerbaarheid van de ritten en bijhorende zendingen. Door de voertuigpositie naar MendriX TMS te trekken, wordt het mogelijk voor een planner om zowel de zendingen als de voertuigen tot in detail te volgen. Dankzij het gebruik van een intelligente doorreken- en optimalisatie engine stellen wij de planner op deze manier is staat om live in te grijpen en deze wijzigen direct te communiceren met de chauffeur door middel van MendriX Mobile of de gebruikte boordcomputer.
Afwijkingen welke gedurende de rit optreden kunnen op diverse manieren worden geregistreerd. Als een ontvanger liever zijn zending bij de buren afgeleverd wil hebben, kan hij dit aangeven via de Track & Trace pagina. Deze informatie is direct zichtbaar voor de planner in MendriX. Ook wordt deze informatie live doorgestuurd naar MendriX Mobile zodat de chauffeur hier direct van op de hoogte is. Door in deze keten van communicatie de menselijke handelingen zoveel mogelijk te beperken, kan een positieve ervaring door zowel klant, planner als chauffeur zoveel mogelijk gewaarborgd wordt.
Deze traceerbaarheid passen wij ook toe op oplossingen welke gericht zijn op de ontvanger van de zending. Om te voorzien in een customer journey welke past bij deze tijd is onze Track & Trace oplossing geoptimaliseerd met functionaliteiten welke de ontvanger in controle brengen over zijn zending. Het volgen van de chauffeur hoor hier ook bij. Zodra de rit gestart is kan de chauffeur gevolgd worden op een kaart. Daarnaast tonen we ook het aantal stops tussen de chauffeur en aflevering bij de ontvanger.

Live plannen op de kaart!
Voor de planner die achter de knoppen zit, is het heel handig om de positie van het voertuig op de kaart te kunnen zien ten opzichte van de ritplanning. Dat stelt een planner in staat om live op de kaart te plannen, ofwel om efficiënt bij te sturen. Voorheen werd de gestarte rit alleen geüpdatet na een afgeronde stop. Voortaan updaten wij een rit elke 60 seconde met de laatst bekende positie. Indien gewenst kan dit interval verhoogd of verlaagd worden. Ook ETA meldingen worden voortaan op basis van bovenstaande configuratie gegeven.
Wil je ook nauwkeurige track & trace mogelijkheden aan kunnen bieden aan je klanten? Heb je interesse om je klantenservice te verhogen en tegelijkertijd telefoonverkeer te verminderen? Vul dit formulier in, en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
"*" geeft vereiste velden aan