Deze maand wordt MendriX Mobile 2.0 gelanceerd. Een nieuwe release met uitbreiding van doeltreffende en eigentijdse functionaliteit. Eén toevoeging betreft de meertaligheid. Zaken doen wordt steeds internationaler en ook klanten van MendriX krijgen meer en meer behoefte aan de mogelijkheid de mobiele app in meerdere talen te gebruiken.

Forwarding Plus:
“De schriftelijke communicatie via onze App Mendrix Mobile is betrouwbaarder, sneller traceerbaar en nagenoeg foutloos tussen de chauffeur en planning.”
De uitdaging
Nederland is een internationale handelsnatie. Dat wordt vooral duidelijk binnen de transportbranche. In geen andere sector hebben bedrijven zoveel te maken met anderstalige medewerkers en chauffeurs. Om die reden vroegen klanten bij MendriX om de app MendriX Mobile meertalig te maken.
De oplossing
De eerste oplossing werd gevonden in een doeltreffend vertaalbestand. Een klant van MendriX leverde zelf een vertaalbestand aan om de app ook beschikbaar te krijgen in het Tsjechisch. De volgende stap die nu is afgerond is een ruime keuze in diverse talen. Chauffeurs die de mobiele app van MendriX gebruiken kunnen nu zelf bij aanmelden hun voorkeurstaal kiezen. Daarbij kan gekozen wordende volgende talen: Nederlands, Engels, Duits, Tsjechisch. Pools en Roemeens Op aanvraag van klanten is het tevens mogelijk een andere taal toe te voegen.
Het resultaat
Het gebruik van de Nederlandse taal hoeft geen barrière meer te zijn in het gebruik van de app. Hierdoor kunnen chauffeurs met meer plezier en in hun eigen taal adequaat geïnformeerd worden Misverstanden door miscommunicatie tussen kantoor, chauffeur en/of klant in de app zijn daardoor verleden tijd.
Hans Voorbach van Forwarding Plus, een klant die er al mee werkt, laat weten: “De schriftelijke communicatie via onze App Mendrix Mobile is betrouwbaarder, sneller traceerbaar en nagenoeg foutloos tussen de chauffeur en planning. Onze Tsjechische chauffeurs ervaren, na een aarzelend begin, het voordeel in de eigen taal de transportinstructies te ontvangen. De klant zal de meerwaarde ervaren met deze transparante en snelle wijze van verantwoorden over de status van de zending. Kortom er worden vele handelingen en telefoontjes bespaard in het drukke planleven van onze chauffeurs en planners.”