• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Met zorg geproduceerde of ingekochte goederen verdienen de beste bezorging bij zowel zakelijke klanten als de consument. Als je ervoor hebt gekozen om dit zelf te doen word je geconfronteerd met zaken als planning, chauffeursaansturing en misschien zelfs wel wagenparkbeheer. Zaken die niet tot je core business behoren, maar wel goed geregeld moeten zijn. MendriX Delivery zorgt dat je – als ondernemer – 100 % controle krijgt over je eigen transport.

Consultant Roeland Bron van MendriX licht toe hoe MendriX Delivery bedrijven ontzorgt: Het vervoer is voor een (online) bedrijf misschien wel het enige contactmoment met de klant en dus een belangrijk visitekaartje. Als er bij aflevering blijkt dat er schade is of klanten klagen dat ze geen afspraak kunnen kiezen of wijzigen wil je dit beter kunnen oplossen. Het laatste stuk transport moet op hetzelfde niveau zijn als jouw eigen productie.”

100% controle op je eigen transport

MendriX Delivery is de meest innovatieve plan-, volg- en last mile software voor de eigen vervoerder. Hoe werkt het? Om te beginnen wordt de transportorders automatisch in ritten ingedeeld. Deze ritten kunnen vervolgens geoptimaliseerd worden om de minste (lege) kilometers te rijden en de minste uren onderweg te zijn. Belangrijker nog misschien is dat ontvangers – tot op de minuut – op de hoogte worden gehouden van de geplande aankomsttijd. Dit zorgt voor verhoogde service en kwalitatief betere levering van de producten: minder fouten, meer inzicht.

Roeland: “Sommige mensen menen dat Google Maps routeberekening genoeg moet zijn of dat voertuigen volgen met een onboard systeem ook afdoende is. Losse oplossingen brengen meer grip op je transport, maar 100% controle krijg je alleen met een geïntegreerde oplossing die als een ‘digitaal transport hart’ alle mogelijkheden, ook die van je bestaande onboard systemen, bij elkaar brengt.

Plan-, volg- en last mile

Met de planfunctionaliteit krijgen klanten van MendriX grip op hun kilometers, uren en levertijden. Het wordt daarmee eenvoudiger om te komen tot besluitvorming: zelf afleveren of uitbesteden. “Ofwel bedrijven kunnen eindelijk kiezen voor die activiteiten die de meeste kwaliteit en waarde aan het bedrijf en de klanten brengen.” Wanneer vervolgens chauffeurs ook nog worden aangestuurd via de boordcomputer of – nog beter – MendriX Mobile, worden voertuig IT en chauffeurs IT op slimme wijze gecombineerd. Chauffeurs kunnen live gevolgd worden, wat weer voor een correcte ETA zorgt voor de ontvangers. Zij hoeven op hun beurt niet telkens op hun scherm te kijken, maar kunnen push-berichten via SMS inschakelen. Of ze kunnen hun verwachte zending live volgen via een in huisstijl gemaakte Track & Trace pagina.

Afspraak wijzigen?

Indien gewenst, is het dan ook nog mogelijk om ontvangers de mogelijkheid te geven de leverafspraak tot het laatste moment te wijzigen. Handtekeningen, foto’s en beoordelingen kunnen in MendriX Delivery onmiddellijk digitaal verwerkt worden. Kortom, zo ontstaat een volledig digitale keten van ERP. Van webshop of WMS via de chauffeur en ontvanger terug naar datzelfde ERP, Webshop of WMS.

Wanneer beginnen? Het kan direct!

Volledige digitalisering is een groeiproces. Mensen, processen en de organisatie moet meekunnen bewegen. Een verandering die stap voor stap met draagvlak wordt gerealiseerd. MendriX helpt graag daarbij. Kijk voor meer informatie op mendrix.nl/delivery en maak gelijk een demo afspraak.

Download MendriX Brochures

Meer weten over MendriX? Vul je naam + email in en download direct onze brochures.

Dank je wel! Je kan nu de brochures downloaden