Leen Menken Foodservice Logistics heeft in de laatste jaren behoorlijke groei doorgemaakt. “Sinds twee jaar hebben we een fijnmazig netwerk, dat we bedienen met kleine bestelwagens, waardoor het complexer wordt om aan te sturen”, aldus projectmanager Chris Menken. Om die reden schakelde zij MendriX in.

Het bedrijf heeft gekozen voor een combinatie van MendriX TMS en de app MendriX Mobile. “Via de app kunnen we realtime aanpassingen doen, en zo bijsturen op de weg. Zo kunnen we bijvoorbeeld een stop eruit halen of inwisselen”, zegt Chris Menken. Per klant zijn er verschillende afspraken waar rekening mee moet worden gehouden. “Dit gaan we reguleren via de app. Vanuit de app willen we dit zo aansturen dat de chauffeur niet meer hoeft na te denken wat voor welke klant geldt. Zo is bij de ene klant een handtekening verplicht voor ontvangst, bij de ander niet. Zou de chauffeur dan een levering in de app willen afronden zonder de handtekening, dan geeft de app een melding en zal de chauffeur de levering niet kunnen afronden zonder die handtekening. Bij klanten waar dat niet verplicht is, zal hij wel gewoon verder kunnen.”

 

”We hebben nu zo’n 60 ritten per dag in ons fijnmazige netwerk, waarmee we de last mile voor B2B verzorgen en waarmee we aan huis aan huis bezorging doen.”

Chris Menken

Projectmanager, Leen Menken Foodservice Logistics

Sneller antwoord op klantvragen met MendriX TMS

Leen Menken Foodservice Logistics is momenteel druk bezig met de implementatie. De projectmanager laat weten: “We hebben nu zo’n 60 ritten per dag in ons fijnmazige netwerk, waarmee we de last mile voor B2B verzorgen en waarmee we huis aan huis bezorging doen. Daarnaast hebben we ook nog vrachtwagens die vaste routes per week hebben. Dat alles werd eigenlijk behoorlijk complex om integraal aan te sturen.” De food service logistics provider ging daarom op zoek naar een manier om dit overzichtelijk te krijgen. “We deden het voorheen met een aantal systemen. Nu hebben we met MendriX één systeem.” Volgens Chris Menken scheelt dit veel tijd, en kunnen ze hierdoor de klant sneller antwoord geven rondom vragen overde levering. “Vroeger moesten we verschillende systemen raadplegen om alleen al het telefoonnummer van de chauffeur op te zoeken.”

 

Tijd besparen met MendriX TMS en MendriX Mobile

Het doel met MendriX is dat Leen Menken veel tijd zal besparen en haar klanten beter kan bedienen. “Vooral bij customer service en transport planning zullen we dit gaan merken”, zegt Chris Menken. “We hoeven niets meer handmatig in te kloppen, want dat gaat straks vol automatisch.” Leen Menken gaat bovendien gebruik maken van de module voor emballage registratie binnen MendriX TMS. “Hiervoor wordt nu veel handmatig ingevuld, wat vervolgens door de finance afdeling ook weer moet worden ingevoerd. Dit gaat straks rechtstreeks via de app, wat veel minder foutgevoelig is, en bovendien dus enorm scheelt in tijd.”

Over Leen Menken Foodservice Logistics

Menken is een familiebedrijf met 30 jaar ervaring op het gebied van food logistiek. Vanuit het distributie centrum in Zoetermeer levert Menken maatwerk. Van end-to-end last mile fresh tot Europese consolidatie. Voor de kleinere MKB- bedrijven tot de grootste horecaketens, retailers, cateraars, importeurs, merkfabrikanten en online aanbieders van food. Een greep uit het klantenbestand van Menken: Délifrance, Sodexo, HelloFresh, Taco Mundo, Beebox, Marley Spoon, de Vegetarische Slager, Willem & Drees en Tivall.

Leen Menken heeft haar bedrijfsprocessen volgens de laatste technische ontwikkelingen geautomatiseerd. De implementatie van MendriX TMS en MendriX Mobile, maken hiervan onderdeel uit. Met 60 bekwame vakmensen levert het bedrijf innovatieve logistieke oplossingen.

Voor meer informatie: http://www.leenmenken.com/