Wat de corona crisis in ieder geval heeft laten zien is de groei van alles wat online mogelijk is. Of het nu gaat om leren, studeren, vergaderen en online kopen, de huidige situatie heeft ervoor gezorgd dat heel Nederland dit heeft omarmd en massaal is gaan gebruiken. Dit zal de komende tijd alleen maar toenemen.
Wanneer je hier als transporteur, koerier of andere logistieke dienstverlener goed op wilt aanhaken en je dienstverlening wilt koppelen aan een webshop kun je dat met MendriX heel goed realiseren. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld al heel simpel bestanden laten inlezen in hun MendriX TMS. Koppelen met een webshop kan al voor een bedrag vanaf € 495,- excl. btw.
Vernieuwde MendriX track & trace module
Daarnaast kunnen klanten hun dienstverlening verbeteren door de vernieuwde MendriX track & trace module en de module Afsprakentijden. Hiermee kunnen zij op hun beurt optimaal hun klanten bedienen, door ze te voorzien van de juiste informatie over afleveringen. Ook kunnen hiermee leveringsafspraken tot op het moment van levering gewijzigd worden. Ook om afleveringen op een veilige manier te laten geschieden, bijvoorbeeld door aflevering op een voorkeurslocatie.

BMD Transportservice gebruikt MendriX al
Een van de klanten van MendriX die hier al gebruik van maakt is BMD Transportservice. Bert van Maurik van BMD vertelt hierover: “Met track en trace kunnnen klanten in MendriX op een link klikken om vervolgens aan te geven of ze thuis zijn of niet, en ook wanneer ze de zending willen ontvangen.” Aangezien de grotere concullega’s deze functionaliteit ook bieden, is het volgens Van Maurik noodzakelijk om dat zelf ook te kunnen leveren. Bovendien meent hij dat dan het aantal ‘tweede leveringen’ dat voorheen op 10% stond, daardoor naar beneden gaat. Zijn doel is om op 99,5% van alle zendingen bij de 1e aanbieding te kunnen afleveren, met een halve procent speling. Alleen voor die gevallen dat toch door omstandigheden iemand niet thuis is.
Klanten meer tevreden
Van Maurik vertelt dat BMD Transportservice op zoek ging naar een automatiseringsoplossing, omdat ze voor hun klanten track en trace nodig hadden, plus een plansysteem. “Dat deden we allemaal handmatig. Je kunt je voorstellen dat we hier veel tijdwinst mee behalen”, aldus Van Maurik. “Bovendien zijn de klanten veel meer tevreden dan voorheen. We draaien er nu al een poosje mee, en het werkt super goed. We hebben veel minder telefoonverkeer dan voorheen.”