Bij MendriX vragen we geregeld aan klanten wat ze van MendriX vinden, en of er verbeterpunten zijn, zodat we onszelf en onze producten kunnen blijven verbeteren. Femke van den Hurk, die als koerier voor Efficiënt Logistics werkt, werkt dagelijks met MendriX Mobile. Zij vertelt vooral erg tevreden te zijn: “Het maakt mijn baan als koerier erg gemakkelijk.”
Per dag bezorgt Femke op doordeweekse dagen 30 tot 40 pakketjes. In het weekend is dat iets minder. “Ik vind het erg gemakkelijk om mee te werken. De afleveradressen komen er automatisch in te staan. Ik hoef alleen maar op de navigatie te drukken. Die ‘brengt’ je er dan naar toe.”
Eerste koeriersbaan
Voor Femke is het haar eerste koeriersbaan, en het werk bevalt haar goed: “Dankzij MendriX Mobile heb je eigenlijk ook geen ervaring nodig.” Ze doet het nu anderhalf jaar als bijbaan en zal daarna weer de schoolbanken ingaan. Dat Efficiënt Logistics met MendriX werkt, maakt het werk ook wel een stuk eenvoudiger, denkt ze. “Een vriend van mij werkte bij een grote bekende pakketbezorger die nog met lijsten werkte. Dat lijkt me lastig. Ik zou beslist verkeerd rijden”, zegt ze met een lach. Dat de planning gedaan wordt op kantoor en ze zelf niet hoeft na te denken over de volgorde van leveringen, vindt ze prettig.
“Niet meer weg te denken uit de transport”
Willem Vera van Efficiënt Logistics laat weten inmiddels alweer zeven jaar naar tevredenheid te werken met MendriX TMS en MendriX Mobile. Juist het plangedeelte vindt ook hij het meest waardevol. “We krijgen realtime afmelding van de zendingen. Klanten kunnen direct zien wie er afgetekend heeft, en wanneer . Zij hoeven daarvoor niet meer te bellen, zoals het geval was voordat we met MendriX gingen werken. Wat dat betreft, is het TMS niet meer weg te denken uit de transport. Vroeger moesten we gaan zoeken wat de status van een bestelling was, om die daarna telefonisch of per mail aan onze klant te melden. Dat is niet meer van deze tijd.”