Een van de meest kenmerkende problemen die transporteurs hebben, is of ze op tijd bij de klant zijn (of te vroeg of te laat). En dat die klant ook op de hoogte wordt gesteld van de actuele aankomsttijd.

Dat je later bent is voor de klant niet wenselijk maar het is in elk geval zaak dat de klant dan weet dat we wat later zijn en hij zich niet zit te irriteren achter de voordeur. In dit artikel leggen we uit hoe transporteurs en koeriers hun voordeel kunnen doen met onze MendriX TMS Software.

 

Hoe gaat dat in MendriX gebeurtenissen?​

Klanten op de hoogte houden van de verwachte aankomsttijd (ETA) is mogelijk wanneer je een rit gepland hebt in het MendriX TMS. Omdat die rit is doorgerekend met MendriX route optimalisatie software, weten we precies wanneer we bij de klant aan gaan komen. We weten ook hoelang we ergens bezig zijn. Zo kunnen bijvoorbeeld precies zien dat we per taak twee minuten bezig zijn om de spulletjes aan mevrouw Jansen te geven. Als mevrouw Jansen nou een gezellig praatje met ons maakt en ons zes minuten in gesprek houdt, dan komen we uiteraard te laat op onze volgende afspraak.

 

Praktijkvoorbeeld:

We gaan iets afleveren bij meneer Bull en die taak gaan we afhandelen met onze app, zoals de chauffeur dat doet aan de deur.

De chauffeur opent in zijn mobiele applicatie een taak en klikt “aankomst” aan. Vervolgens kan de klant een handtekening zetten om vervolgens te voltooien waarmee we zeggen dat de levering succesvol is. Ook kan de klant op dat moment al direct de aflevering beoordelen per sms.

Foto bij niet thuis

Wanneer we aankomen en meneer Bruin is niet thuis, kunnen we met onze app een foto maken van de spullen die we in zijn schuur zetten. Daarna kunnen we de taak voltooien en zal de taak ook in het MendriX TMS afgemeld worden. De gemaakte foto is na het voltooien van de taak in de mobiele app, direct terug te zien in het MendriX TMS.

Dynamische TMS Software met SMS notificaties voor de klant

Doordat we dynamisch de afrondingen van onze chauffeur aan de deur binnen krijgen, kunnen we steeds onze planning zien doorschuiven. Op de achtergrond draait in MendriX een proces waardoor we kunnen controleren of we bij onze volgende stops op tijd zullen zijn. Als dat zo is, kunnen we automatisch een SMS sturen dat we volgens verwachting zullen aankomen, of als dat niet zo is, een SMS dat we iets later komen en wat dan de geplande tijd (ETA) is.

​Deze dynamiek zorgt ervoor dat je je klanten tevreden en goed geïnformeerd houdt. Dat is MendriX Gebeurtenissen.
TMS software voor Transport en Koerier​.