• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Tijdens de ICT & Logistiek, die wordt gehouden in de Jaarbeurs Utrecht van 5 tot 7 november, neemt MendriX de bezoeker mee langs alle ontwikkelingen: van nieuwe functionaliteit tot de compleet vernieuwde User Interface van MendriX TMS.

Deze ICT & Logistiek staat in het teken van Smart Warehousing. MendriX ondersteunt met MendriX TMS en MendriX Mobile het gehele logistieke proces eromheen. In die zin sluit hetgeen wat MendriX laat zien naadloos aan op het thema van dit jaar.

We noemen 5 redenen waarom je MendriX absoluut niet wilt missen op de ICT & Logistiek:

  1. Nieuwe functionaliteit om de klant zelf lever- en ophaaltijdstippen te laten kiezen

Door de ontvanger zelf het aflevertijdstip te laten kiezen kunnen MendriX klanten optimale service bieden voor de consument. Bovendien zijn ondernemers daarmee in staat om onnodige ritten (en bijbehorende CO2 uitstoot) te reduceren.

Extra service

Dankzij de toegevoegde functionaliteit is het mogelijk geworden om uit veel verschillende lever- en ophaalmogelijkheden (van retouren) te kiezen. Denk aan tijdvakken, waarvoor een klant bereid is extra te betalen. Bijvoorbeeld wanneer een klant in de avond geleverd wil krijgen. Hij of zij kan dan bij het maken van zijn keuze ook gelijk afrekenen voor deze extra service, bijvoorbeeld met Mollie, Paypal of iDEAL.

Next step in traceerbaarheid
Met de nieuwe ontwikkelde functionaliteit in MendriX TMS én de ETA notificaties, loopt MendriX voorop in traceerbaarheid van het pakket. Door de voertuigpositie naar MendriX TMS te trekken, wordt het mogelijk voor een ondernemer/ logistieke dienstverlener om de zending tot in detail te volgen. Ook afwijkingen worden vast gelegd. Bijvoorbeeld als een pakket geleverd wordt bij de buren.

Beter geïnformeerd
Het voordeel hiervan is dat je als ondernemer ten opzichte van de concurrent die dit niet biedt, je klant net een stukje extra service kunt bieden. Consumenten hebben behalve meer keuzevrijheid, ook betere informatie over het aflevertijdstip en/of eventuele wijzigingen. Hoe dat eruit ziet, zal MendriX graag laten zien op de ICT & Logistiek.

Daarnaast kunnen bezoekers zich laten informeren over de eerste versie van vragenpaden in MendriX Mobile. Moet er getekend worden voor een zending? Of moet de ontvanger zijn ID-bewijs laten zien? De chauffeur krijgt een melding in de app bij aflevering. Dat is handig bij producten waar een leeftijdslimiet op zit, zoals alcohol, maar ook bij zaken van waarde.

2. Capaciteitsplanning

Om de afspraken te kunnen configureren, moet de basis (capaciteitsplanning) in orde zijn. MendriX heeft op dit gebied flinke stappen gemaakt, en functionaliteit toegevoegd voor forecasten, het in beeld brengen van de (beschikbare) resources en tijdsvensters. Deze informatie is nodig voor de ontvanger om in eerste plaats een tijdvak te kunnen kiezen.

3. De nieuwe User Interface

MendriX heeft de  User Interface (UI) van MendriX TMS compleet vernieuwd. De nieuwe UI is gebaseerd op de look and feel van Outlook en Windows. Dit maakt het voor gebruikers eenvoudiger om met meerdere systemen te gelijk te werken. Nieuwe gebruikers van hét TMS, die bekend zijn met Windows en Outlook, zullen heel eenvoudig hun weg vinden. Overzicht en gebruikersgemak dragen bij aan het optimaal gebruik van MendriX TMS. Dankzij de herkenbare indeling – en het feit dat gebruikers snel de effecten van mutaties kunnen zien – is het eenvoudiger om klanten/opdrachtgevers goed te bedienen en snel antwoord te kunnen geven op vragen. Dat MendriX TMS nu ook geschikt is om scherp gesteld te worden op een 4K scherm verhoogt het gebruikersgemak nog extra.

4. “MendriX helpt jou om jouw klant tevreden te stellen!”

MendriX gaat altijd voor tevreden klanten (zowel de gebruikers van hét TMS alsook de ontvanger/ eindklant). “MendriX helpt jou om jouw klant tevreden te stellen!”, aldus mede-eigenaar van MendriX Mark van der Hijden. Het is de drijfkracht achter alles wat MendriX doet. Niet voor niets worden gebruikers van MendriX altijd gevraagd om hun verbeterpunten door te geven. En werden klanten eerder dit jaar uitgenodigd voor een gebruikersbijeenkomst om mee te denken over de ontwikkeling van MendriX TMS. Dat heeft geresulteerd in deze release van MendriX TMS. “Natuurlijk blijven we door ontwikkelen, wat ons gelijk bij het volgende punt brengt: de 5e reden waarom je MendriX absoluut niet mag missen op de ICT & Logistiek.”

5. “Wij willen van jou horen wat wij het komende jaar moeten ontwikkelen!”

Kom maar naar onze stand 01.C102! “Daag ons uit, maak het ons moeilijk”, aldus Van der Hijden. “En kom maar door met je ideeën. Misschien ben – of heb jij dé uitdaging die wij zoeken om aan te gaan. Wij willen van jou horen wat wij het komende jaar moeten ontwikkelen. Reden genoeg dus om langs te komen, want er zijn niet veel die dit zeggen én kunnen waarmaken.”

Download MendriX Brochures

Meer weten over MendriX? Vul je naam + email in en download direct onze brochures.

Dank je wel! Je kan nu de brochures downloaden