Klanten zijn best bereid extra te betalen voor diensten die het hun gemakkelijker maken. Afwijkende levertijden of andere tijdsvensters, die beter passen bij de agenda van een klant, horen daarbij.
Door dit als extra service aan te bieden, bied je de klanten niet alleen de beste service, maar wordt de investering ook dubbel en dwars terug verdiend. Richt je systeem zo in dat direct bij het vastleggen van een voorkeur voor aflevering de klant direct de extra kosten kan afrekenen.
3 manieren om dus die marges te vergroten met MendriX:
- Sturen in gedrag
Om bijvoorbeeld lege kilometers te voorkomen, kan een tijdvak dat nog niet optimaal benut is, gratis / goedkoper aangeboden worden. Of klanten kunnen kiezen voor een duurzame optie: ‘Wil je minder CO2 uitstoot met jouw pakketje? Dan kun je het beste kiezen voor dit tijdvak.’ - Extra betalen voor een populair tijdvak
Wanneer klanten geleverd willen hebben op vakantiedag of in de avonduren, kunt u ervoor kiezen om dit (passend binnen uw capaciteit) aan te bieden tegen extra betaling. Klanten kunnen bij het maken van de keuze voor het tijdvak, waar ze extra voor moeten betalen online direct afrekenen met betaalmethoden als iDEAL. - Optimale service = klanttevredenheid = meer klanten = meer omzet
Het maken van leverafspraken werkt net zo eenvoudig als het boeken van een reis, een hotel of vliegticket. Dit resulteert in minder telefoonverkeer én tevreden klanten, die zelf bepalen wanneer zij geleverd krijgen. De opties binnen de module zijn met name interessant voor bedrijven die zich bezig houden met consumenten leveringen. Door de ontvanger zelf het aflevertijdstip te laten kiezen kunnen MendriX klanten optimale service bieden voor hun klanten. Tevreden klanten zijn dé perfecte ambassadeurs. Reken maar op meer klanten = meer omzet.
Interesse om ook je marges te vergroten? Vul hieronder het contactformulier in, dan nemen we graag contact met je op om je hierover meer te vertellen.
"*" geeft vereiste velden aan